Četrtek ob 18h. V okviru spremljevalnega programa se bomo pogovarjali z Alenko Gregorič in Viktorjem Bernikom, avtorjema razstavnih projektov na katera se referira in ju sopostavlja razstava Institucija. Študija primera.
Institucija. Študija primera je metarazstava, ki reformulira izvorne projekte kot citate in si na ta način prizadeva nadaljevati in nadgraditi nekatere njihove konceptualne poante v reflektiranju institucionalnega. Ti projekti zasedajo diametralno nasprotne točke premice možnih intervencij v galerijski prostor: prvi je primer zaprte galerije, drugi pa praznega in radikalno odprtega galerijskega prostora. Prvi “primer” je projekt Alenke Gregorič iz časa njenega vodenja Galerije Škuc: Gregoričeva je februarja leta 2009 odprla razstavo s tem, da je galerijo zaprla in za čas trajanja razstave poslala umetnike na plačan dopust. Drugi je nenaslovljeni projekt umetnika Viktorja Bernika, izveden istega leta v Mali galeriji v Ljubljani, ki se vpisuje v dolgo tradicijo izpraznjenih galerijskih prostorov: Bernik je namreč galerijo pustil prazno in njena vrata štiriindvajset ur na stežaj odprta proti enih najbolj prometnih mestnih ulic.
•
Viktor Bernik je leta 1998 na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani diplomiral iz slikarstva in tam opravil še specialko. Študijsko se iz izpopolnjeval v Združenih državah Amerike. V svoji praksi se posveča predvsem nemirnim srečanjem med umetnostjo in vsakdanjikom ter vprašanju družbenega prostora in načinov, na katere lahko umetnost vstopa vanj. Sodeloval je na številnih razstavah v Sloveniji in tujini kot so nenaslovljeni projekt v Mali galeriji (Moderna Galerija, Ljubljana, 2009), Sedanjost in prisotnost (Muzej sodobne umetnosti, Ljubljana, 2012), 30ti grafični bienale (Cankarjev dom, Ljubljana, 2013), Muzej na cesti (Moderna galerija, Ljubljana, 2008), The New Ten (Kunsthaus, Dunaj in MKM Museum Küppersmuhle, Duisburg, 2004), med drugimi.
Alenka Gregorič je umetnostna zgodovinarka, kuratorica in piska. Od julija 2003 do leta 2009 je bila umetniška vodja Galerije Škuc, od leta 2009 dalje pa deluje kot umetniška direktorica in kustosinja v Mestni galeriji Ljubljana in Tobačni 001. Kurirala je številne razstave v Sloveniji in tujini, poleg tega pa objavljala eseje, recenzije in članke za različne umetnostne publikacije. Med drugim je kurirala skupinsko razstavo Simptomi družbe (Muzej moderne umetnosti, Guangdog, Kitajska, 2017), samostojno predstavitev Mihe Štruklja v Slovenskem paviljonu na Beneškem bienalu (2009), so-kurirala je tudi razstavo Matrica: Nestabilna realnost (28. Grafični bienale, Ljubljana, 2009) in 52. Oktoberski salon v Beogradu (2011).