Fotografije na tej razstavi skušajo skozi svoj proces nastajanja – medtem ko ohranjajo formo relativno klasičnih fotografij z vsemi njihovimi lastnostmi (indeksikalnost, itd.) – gledalcu preprečiti, da bi se kakorkoli poistovetil z njimi. Fotografije skušajo ostati oddvojene, postati avtonomne. To se dogaja, v primeru Pokrajin (Kolkata, Varanasi, Goa), skozi nezdružljivost med pričakovanjem – ko gledalec dela prvič zagleda z razdalje in prebere njihov naslov – in tem, kar je videti, torej nezdružljivost med prvim, bežnim pogledom in tem, kar se pokaže po nadaljnjem, natančnejšem ogledovanju. Ali pa skozi kadriranje subjekta/objekta fotografije in načina njene prezentacije. Primer sta kota spalnice, gledana vsako jutro in vsak večer v obdobju skoraj dveh let. Ko sta enkrat preoblikovana v fotografski podobi, ohranjata svojo povezanost z realnim svetom skozi organske sledi, madeže in od prahu počrnele pajčevine – uravnoveša pa ju izvedba podobe v tehniki digitalnega tiska –, medtem ko se njuna geometrijska, arhitekturna forma izboči vase. Primer je tudi podoba neba; osvetljena od zadaj, iluzija globine je sploščena in na površini prebodena s črnimi madeži – izgorelim papirjem. Podoba navidezno nasprotuje lastni logiki in osvetlitvi in se tako, upajmo, upira možnemu vdoru gledalčevih čustev. Za konec pa se ta samo-oddvojitev poskuša izpeljati skozi prostor osvetljen s tehnično zasnovano svetlobo, oblikovano za ambientalno osvetlitev v studiih, kjer se uporablja digitalno foto in video opremo. (Jon Derganc)
Kurirala: Tjaša Pogačar
Otvoritev: torek, 7.8.2018 ob 20h
Spremljevalni program
Četrtek, 16.8. ob 18h: Vodstvo po razstavi
Sreda, 29.8. ob 18h: Pogovor z Jonom Dergancem, ki ga bo vodil Domen Ograjenšek.
Jon Derganc (1986) je zaključil študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in diplomiral leta 2011. Leta 2014 je zaključil magisterij iz grafike na univerzi Rabindra Bharati v Kalkuti v Indiji. Svoja dela je predstavil na razstavah v domačem in mednarodnem prostoru, med drugim na razstavi Krize in novi začetki, Umetnost v sloveniji 2005-2015 (Muzej sodobne umetnosti Metelkova, 2015), Vidno nevidno (Galerija sodobne umetnosti Celje, 2014), Password: printmaking (Mednarodni grafični likovni center Ljubljana, s prenosi razstave v Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka; CIEC Foundation Betanzos, MCG Krakow, Frans Masereel Centrum, Kasterlee, 2013), 16/16 (Galerija Equrna Ljubljana, 2011), Hočemo biti svobodni, kot so bili očetje (MGLC, Ljubljana, 2010). Leta 2012 je na mednarodnem tekmovanju Startpoint: Prize for Emerging Artists prejel častno priznanje.
Fotografije postavitve: Klemen Ilovar.