Kuratorki: Giulia Menegale, Tīna Pētersone
___________
Obrazstavni program
23. 2. ob 18. uri: Čajanka
12. 3. ob 18. uri: Nonument Group: Terenski dogodki, predstavitev in razprava
15. 3. ob 19. uri: Transformativne institucije: načrtovanje poti v alternativne prihodnosti, simpozij
26. 3. ob 17. uri: Krater: Podivjane zasedbe, predstavitev in delavnica
Lepo vabljene_i na javni program 02_2024, prvi javni prikaz začetne faze sodelovanja med Galerijo Škuc in mednarodnima kuratorkama Giulio Menegale in Tīno Pētersone, ki bo potekal od 12. marca do konca meseca.
Ob tej priložnosti sva povabili umetnice_ke, kuratorke_je in druge kulturne delavke_ce, katerih umetniške in kuratorske prakse se kritično odzivajo na nenehno neoliberalno preoblikovanje družbenega življenja in na to, kako kapitalizem oblikuje odnose v mestu.
Predlog temelji na opredelitvi kapitalizma kot družbene strukture, “tipa družbe”, ki organizira sistematično porabo zunajekonomskih virov – kot so narava, skrb in slabo plačano delo – v korist kapitalistične akumulacije peščice zasebnih vlagateljic_ev in lastnic_kov (Nancy Fraser, Cannibal capitalism, 2022).
Ob opažanju številnih kriz, ki so jih racionalni in tržni pogledi povzročili v različnih geografskih območjih, od Jadrana do Baltskega morja – v regijah, od koder prihajava –, z javni programom predlagava vaje domišljije, ki temeljijo na emancipatornih in antihegemonskih umetniških in skupnostno usmerjenih projektih, ki namenoma postavljajo gospodarstvo v razmerje do družbene in ekološke stvarnosti ter na novo opredeljujejo njegove meje in sredstva.
Z raziskovanjem in programiranjem v okviru projekta 02_2024 si prizadevava odgovoriti na vprašanja, kot so: Kako delujemo v kulturi? Kako se povezujemo z javnim in zasebnim prostorom? Kako razumemo trajnost? Kako ustvarjamo povezave s protiimperialističnimi in protikolonialističnimi boji, ki si prizadevajo za prerazporeditev osnovnih virov?
Giulia Menegale in Tīna Pētersone
___________
Razstava 02_2024 je strukturirana kot čas in prostor za kuratorske raziskave. Z njo začenjamo nov mednarodni segment našega programa, saj galerijski prostor namenjamo dveletnemu intenzivnemu sodelovanju s kulturnimi delavkami_ci (umetnicam_ki, kuratorkami_ji, piskami_ci, koreografi_njami, dramaturgi_njami itd.). Naše nenehno zanimanje in prizadevanje za širjenje reprezentativne oblike razstave opozarjata na prekarnost, pomembnost in druge vidike dela v ozadju samih razstav.
02_2024 je prvi del* našega mednarodnega sodelovanja s kuratorkama in piskama Giulio Menegale in Tino Pētersone, ki postavljata v ospredje svoje raziskave in analize mesta Ljubljane ter preučujeta, kako infrastruktura oblikuje tako družbene odnose – v katerih se proizvaja in reproducira kapital – kot tudi politiko. Zanimajo ju predvsem umetniške prakse in kuratorske metodologije, ki predvidevajo alternativne načine bivanja v mestu in so se zmožne na družbeno-ekonomske krize odzvati s preoblikovanjem tega, kar raziskovalke_ci različnih intelektualnih in političnih tradicij (od črnskih študij, marksizma do teorije afekta) imenujejo »afektivne infrastrukture«, omogočiti vsaki/vsakemu, da se prostorsko-materialno organizira bodisi v skladu z obstoječimi politično-ekonomskimi pogoji kapitalizma bodisi proti njim.
02_2024 vključuje raznolik javni program – spremljajte spletno mesto in družbene medije Galerije Škuc za prihajajoče dogodke!
*Drugi del našega sodelovanja s kuratorkama bo potekal v programskem letu 2025.
___________
Neodvisna kuratorka in piska Giulia Menegale (1995) na IMT v Lucci pripravlja doktorat iz analize in upravljanja kulturne dediščine. Magisterij iz teorije sodobnih umetnosti je opravila na univerzi Goldsmiths v Londonu, kuratorsko usposabljanje (v študijskem letu 2022–23) pa v CuratorLabu v Stockholmu. Raziskovalno se osredotoča na vprašanje, kako lahko umetniške prakse v času gospodarskih in družbenih kriz na novo osmišljajo in spreminjajo institucije. Kurirala je samostojne projekte in pogovore ter bila na rezidenci v različnih institucijah, mdr. v Platei (Lodi, Italija), Centru sodobnih umetnosti KORA (Lecce, Italija) in Galeriji Remont (Beograd, Srbija). Kot kuratorka asistentka je sodelovala z muzejem sodobne umetnosti Castello di Rivoli (Rivoli-Turin, Italija) in bienalom Autostrada (Prizren, Kosovo). Članke objavlja v akademskih revijah in umetniških revijah, kot so Flash Art Italia, Nero Magazine, Blok Magazine.
Neodvisna kuratorka Tīna Pētersone (1994) je magistrirala iz kuratorstva na univerzi Goldsmiths v Londonu. Za sabo ima več kot 25 kuratorskih razstav, med njenimi dosežki pa so tudi nagrada Young Curator! na Fotografskem bienalu v Rigi, soustanovitev umetniškega prostora TUR (Riga, 2021) in kuratorstvo retrospektivne razstave zbirke Zuzans v umetniškem centru Zuzeum (Riga, 2023). Izbrana je bila za prestižne rezidence, kot sta Cité Internationale des Arts v Parizu in Hyde Park Art Center v Chicagu, ter med newyorškim bienalom Performa 2023 sodelovala v programu Baltic Fellowship. Udeležila se je tudi številnih kuratorskih tečajev, mdr. Poletne akademije v Salzburgu, Lokomotive v Skopju in Mednarodne poletne šole fotografije v Rigi. Trenutno deluje kot gostujoča kuratorka pri ETC. Magazine v Ljubljani.
___________
Angleška lektura: Arven Šakti Kralj
Slovenska lektura: Inge Pangos
Oblikovanje: Lea Jelenko
Fotografije z dogodkov: Simao Bessa
Postavitev razstave v treh fazah: Matic Pandel
Fotografije z dogodka Krater: Sara Rman
___________
Program Galerije Škuc podpirata Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Ljubljana.